R6:3DEMO Review |
- 日時: 2002/11/19 03:08
- 名前: OMEGA_yoppie
- 2日前の日付のネタですが、トップページにリンクのあるAGGRESSIONに、RvSデモのレビュー記事がありますね。
興味深い内容がひとつ。 ○When
you first start playing, it might still appear laggy, though. Most
games have client-side animations, that is, when you hit the fire
button, the gun on your screen fires. Then that information (you
firing) is transmitted to the server. In Raven Shield, it's
the other way around. When you hit the fire button, the
information is sent to the server first. Only when the server gets
this information does the gun on your screen fire. This means that
there will almost always be a small delay between hitting the fire
button and actually firing. In return, when the weapon goes off on
your screen, there's no delay between firing and hitting
something, preferrably an enemy. The delay is also so small on any
decent server that you'll quickly get used to it and eventually
not notice it at all.
要するに、多くのネットゲームでは銃を撃つと@まずクライアント側で武器発射の効果が描画され、 Aその後、サーバへ武器発射の情報を送信するそうです。 これがRvSの場合には、銃を撃つと@まずサーバへ情報を送信して、 Aサーバからの応答を待ちクライアント側で武器発射の効果を描画するそうです。 このため若干ラギーに感じるかもとのこと。
翻訳があってるかどうか、自信ないですが・・・(^^;;
http://www.agr-s.com/html_reports/rvs-demoreview.htm
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